Nowoczesne multimedia

Jak podnieść atrakcyjność obiektów
dziedzictwa kulturowego dla zwiedzających?

Od 1 sierpnia rusza nabór do programu ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach Priorytetu VII „Kultura” w ramach FenIKS.

Osiągnięcie powyższego celu będzie wspierane m.in. w Obszarze 2 czyli: Ochrona i podniesienie atrakcyjności turystycznej obiektów dziedzictwa kulturowego, którego celem jest podniesienie atrakcyjności najcenniejszych zabytków, poprawa obsługi ruchu turystycznego, tworzenie lub wzmacnianie marki zabytku oraz rozwój usług wykorzystujących nowoczesne technologie w zakresie prezentacji oferty.

Firma Bemixmedia powołała zespół twórców pod nazwą Bemix Virtual Production, którzy nie tylko potrafi zaprojektować rozwiązania systemowe, ale również przygotować scenariusz atrakcji wizualnej, wyprodukować na podstawie najnowszy Unreal Engine 5.1 fotorealistyczną treść wg założeń zamawiającego lub nakręcić sekwencję wideo przy użyciu greenscreen.

Multimedia to dziedzina, która w ostatnich latach rozwija się w zawrotnym tempie. Dzięki niej, możliwe jest tworzenie niezMultimedia to dziedzina, która w ostatnich latach rozwija się w zawrotnym tempie. Dzięki niej możliwe jest tworzenie niezapomnianych doświadczeń dla wszystkich odwiedzających. Oto kilka sposobów na wykorzystanie nowoczesnych technologii, takich jak projekcje, hologramy i multimedia, aby podnieść atrakcyjność przestrzeni dla wszystkich zwiedzających, nie zapominając o młodszych uczestnikach, poszukujących wrażeń.

Poniżej opisy w jakich obszarach Bemix Virtual Production obecnie działa.

Ożywienie historii dzięki połączeniu projekcji i punktowego dźwięku

Multimedia to doskonały sposób na przywrócenie dawnej świetności historycznych zabytków. Projekcje mappingu, czyli projekcje na powierzchniach trójwymiarowych, mogą przywrócić dawny blask i wygląd ruin, prezentując ich historyczne detale i architekturę. Mappingu w pomieszczeniach pozwoli zwiedzającym zobaczyć, widowiska świetlne, które tworzą niesamowite iluzje optyczne, malując na ścianach, barwne obrazy lub przedstawiać dynamiczne sceny, które mogą zaskoczyć i zachwycić niejednego uczestnika.

Wirtualne rekonstrukcje to kolejna forma wykorzystania projekcji mappingu. Dzięki niej można zaprezentować wirtualne rekonstrukcje, które ożywią ruinę, pokazując, jak wyglądała w pełnej świetności. Dzieci będą miały okazję zobaczyć, jak wyglądało wnętrze budowli i jak różne elementy się ze sobą łączyły.

Multimedia to również doskonały sposób na opowiedzenie ciekawych historii związanych z zabytkami. Dzięki projekcjom można opowiedzieć angażujące historie związane z ruinami i ich znaczeniem historycznym. Na przykład, można przedstawić legendy lub ważne wydarzenia, które miały miejsce wokół tych ruin.


Interaktywność z multimediami 

Multimedia to nie tylko projekcje, ale również hologramy. Wykorzystanie nowoczesnych wielkoformatowych hologramów na wystawach może z pewnością podnieść atrakcyjność tego miejsca dla zwiedzających rodzin z dziećmi. Hologramy pozwalają na tworzenie interaktywnych prezentacji, które angażują dzieci i umożliwiają im eksplorację zaginionych lub już nieistniejących artefaktów.

Hologramy to również doskonały sposób na opowiedzenie ciekawych historii. Dzięki holograficznym postaciom można ożywić postacie z przeszłości, opowiadając historię w przystępny i atrakcyjny sposób.

Nowoczesną formą wyświetlania filmów i obrazów są  wysokiej rozdzielczości ekrany LED, które wstawione w okna pozwolą na odtworzenie życia z dawnych okresów. Zwiedzający, przechodząc po ścieżce, w zależności od kąta widzenia będą mogli zaglądać przez okna i poznać zwyczaje, stroje i zachowania ówczesnych mieszkańców.

Kolejną interesującą atrakcją jest studio budowa małego greenscreen na terenie instytucji, z przygotowaną historyczną niespodzianką, które pozwala uczestnikom przenieść się do innego świata. Stając się uczestnikami wyświetlanej historii mogą interaktywnie brać udział w akcji. A na sam koniec mogą  wysłać na swojego maila nagrany film z atrakcji. 


Edukacyjność i multimedia na historycznych przestrzeniach 

Multimedia w postaci wielkoformatowych przeźroczystych ekranów,  to również doskonały sposób na edukację. Ogólnodostępne ekrany rozmieszczone na terenie, mogą być używane do prezentacji animacji budynków odradzających się z widocznych ruin. Stojąc przed ekranem będzie widać zarówno obecny stan ruin jak  i odtworzenie Wielkoformatowe przeźroczyste ekrany LED to również doskonały sposób na edukację. Ogólnodostępne ekrany rozmieszczone na terenie, mogą być używane np. do prezentacji animacji budynków odradzających się z widocznych ruin. Stojąc przed ekranem, będzie można zobaczyć w formie animacji odtworzenie budynków na podstawie ruin, które mogą dodatkowo przekazać zwiedzającym ciekawostki i informacje na temat dawnej zabudowy, ich pochodzenia i znaczenia historycznego. Można również wizualizować procesy konstrukcyjne lub wyjaśniać architektoniczne szczegóły w przystępny sposób. Przezroczyste ekrany również mogą zostać wstawione do wnętrza, aby ożywić np. dawne stroje, pokazać fragmenty obrazów w formie animacji, przenikających się warstw uzyskanych podczas konserwacji w świetle UV, RTG. etc.

Wykorzystanie nowoczesnych technologii, takich jak multimedia, projekcje i hologramy, może znacząco podnieść atrakcyjność przestrzeni dla wszystkich zwiedzających, w tym rodzin z dziećmi. Multimedia pozwalają na połączenie historii, technologii i kreatywności, tworząc niezapomniane doświadczenia dla wszystkich odwiedzających. Dzięki nim, zabytki i wystawy stają się bardziej atrakcyjne, edukacyjne i angażujące dla najmłodszych.

Zespół Bemix Virtual Production jest gotowy, aby pomóc Wam w napisaniu wniosku.

Skontaktuj się z nami!

Dane kontaktowe

Adres e-mail: [email protected] 
Numer telefonu: 728 493 932
Łukasz Bem
Założyciel firmy Bemix Media, twórca VR Concept, wizjoner, zainspirowany nowymi technologiami, rozszerzoną rzeczywistością, XR, Unreal, łączący świat gier komputerowych z światem telewizji, jego hasło to „Osiągamy sukces, gdy Ty go osiągasz”.
Dr Piotr Kucia
Dyrektor artystyczny, adiunkt na Wydziale Sztuki Mediów, specjalizuje się z realizacji obrazu cyfrowego. W swoich pracach łączy technologię rejestracji obrazu wysokiej rozdzielczości z wirtualnymi przestrzeniami. Jako operator filmowy jest odpowiedzialny za projektowanie światła zarówno w studio greenscreen, jak i w wirtualnym studio oraz ustawień kamer, prawdziwych i wirtualnych. Swoje realizacje w Aximmetry prezentował na wielu festiwalach i w galeriach w kraju i za granicą.
Marcin Podsiadły
Doświadczony realizator wizji, za deską mixera na międzynarodowych wydarzeniach. Fan wszystkiego, co wirtualne. Główny szkoleniowiec oprogramowania Aximmetry, zajmuje się wdrażaniem systemu u klienta oraz nadzoruje workflow pracy Unreal – Aximmetry.
Patryk Sadowski
Główny projektant scen Unreal w Aximmetry, zajmuje się eksportowaniem i optymalizacją = scen 3D do płynnej pracy w Aximmetry. Projektuje ustawianie wybranych parametrów sceny Unreal bezpośrednio z poziomu Aximmetry.wirtualnych. Swoje realizacje w Aximmetry prezentował na wielu festiwalach i w galeriach w kraju i za granicą.