Matryca |
Matryca CMOS Super 35 mm |
System |
Filtr kolorów podstawowych RGB (matryca Bayera) |
Tryby matrycy |
Super 35 mm (wycinek kadru) / Super 16 mm (wycinek kadru) |
Łączna liczba pikseli |
Około 9,6 megapiksela (4206 × 2280) |
Liczba efektywnych pikseli (tryb pełnoklatkowy) |
Około 8,85 megapiksela (4096 × 2160): jeśli wybrano rozdzielczość 4096 × 2160 lub 2048 × 1080
Około 8,29 megapiksela (3840 × 2160): jeśli wybrano rozdzielczość 3840 × 2160 lub 1920 × 1080 |
Efektywny rozmiar ekranu matrycy |
Super 35 mm; 26,2 × 13,8 mm (29,6 mm po przekątnej): jeśli wybrano rozdzielczość 4096 × 2160 lub 2048 × 1080 24,6 × 13,8 mm (28,2 mm po przekątnej): jeśli wybrano rozdzielczość 3840 × 2160 lub 1920 × 1080 |
Zakres dynamiczny |
Canon Log 2: 1600% / ponad 16 stopni przy podwójnym wzmocnieniu Wybrany tryb wyjściowy / ponad 15 stopni w trybie normalnym Canon Log 3: 1600% / 14 stopni Wide DR: 800% (przy ISO 400) |
PROCESOR OBRAZU |
|
Typ |
DIGIC DV7 |
OBIEKTYW
|
|
Mocowanie obiektywu |
Mocowanie Canon EF. Możliwość zmiany mocowania na mocowanie EF z blokadą Cinema Lock lub na mocowanie PPL Mocowanie obiektywów B4 za pośrednictwem adaptera (EF lub PL) |
Współczynnik powiększenia obiektywu (dla obiektywów z mocowaniem EF, w tym obiektywów Cinema Prime) |
Super 35 mm; 4096 × 2160 (RAW), 4096 × 2160 lub 2048 × 1080 (rozdzielczość): długość ogniskowej × około 1,460 Rozdzielczość 3840 × 2160 lub 1920 × 1080: długość ogniskowej × około 1,534 Super 16 mm (wycinek kadru); Rozdzielczość 2048 × 1080: długość ogniskowej × około 2,920 Rozdzielczość 1920 × 1080: długość ogniskowej × około 3,069 |
Wymienne mocowanie obiektywu |
Tak, użytkownik może wymienić na mocowanie EF z blokadą Cinema Lock lub na mocowanie PL |
Korygowanie jasności brzegów |
TAK (w zależności od zastosowanego obiektywu) |
Filtr szary |
Do 10 stopni dzięki wbudowanemu systemowi filtra szarego (w trybie rozszerzonym) |
Regulacja ostrości |
Mocowanie EF: przez obiektyw lub za pomocą przewodowego/bezprzewodowego pilota (w zależności od zastosowanego obiektywu) Mocowanie PL: tylko obiektywy Cine Servo |
Regulacja przysłony (obiektywy z mocowaniem EF) |
Przez korpus, rączkę lub za pomocą przewodowego/bezprzewodowego pilota. 1/2 stopnia, 1/3 stopnia lub sterowanie FINE. Możliwość utrzymania stałej wartości F przy korzystaniu z zoomu. |
Obsługa obiektywów anamorficznych |
Tak, ×2,0 / ×1,3 |
System stabilizacji obrazu |
Optyczny w przypadku niektórych obiektywów, cyfrowa 5-osiowa stabilizacja obrazu w przypadku obiektywów innych niż IS. Połączenie optycznej i cyfrowej stabilizacji obrazu daje łączną 5-osiową stabilizację obrazu |
NAGRYWANIE
|
|
Nagrywanie wewnętrzne |
Karta CFexpress (2 szt.) w przypadku formatu Cinema RAW
Light lub XF-AVC/MXF, karta SD w przypadku nagrywani pliku proxy w formacie XF-AVCa
Karta SD używana również do przechowywania zdjęć (1920 × 1080)a
Przesyłanie ustawień CP i aktualizacja oprogramowania układowego |
Czas nagrywania (karta CFexpress, 512 GB), w przybliżeniu |
Cinema RAW Light: 4096 × 2160, 1 Gb/s: 64 min
2048 × 1080, 250 Mb/s: 256 min
XF-AVC/MXF: 4096 × 2160: 810 Mb/s
79 min / 410 Mb/s: 156 min
2048 × 2160, 310 Mb/s:
207 min / 160 Mb/s: 401 min |
Format nagrywania |
Cinema RAW Light (CRM), XF-AVC (MXF) ALL-i lub Long GOP |
Częstotliwość systemowa / prędkość nagrywania |
Tryb 59,94 Hz (59,94p / 59,94i / 29,97p / 23,98p)
Tryb 50,00 Hz (50,00p / 50,00i / 25,00p)
Tryb 24,00 Hz (24,00p) |
Szybkość transmisji bitów / głębia bitowa Cinema RAW Light (PAL) |
4096 × 2160: 50,00p, 1 Gb/s 10 bitów / 25,00p, 1 Gb/s, 12 bitów
2048 × 1080: 50,00p, 250 Gb/s 10 bitów / 25,00P 250 Mb/s, 12 bitów |
Szybkość transmisji bitów / próbkowanie przy nagrywaniu XF-AVC (PAL) |
4096 × 2160 / 3840 × 2160: 50,00P, YCC 4:2:2, 10 bitów 810 Mb/s / 25,00P, YCC 4:2:2, 10 bitów, 410 Mb/s 2048 × 1080 / 1920 × 1080: 50,00P, YCC 4:2:2, 10 bitów 310 Mb/s / 25,00P, YCC 4:2:2, 10 bitów, 160 Mb/s |
Szybkość transmisji bitów / próbkowanie (PAL) w przypadku nagrywania XF-AVC Proxy na karcie pamięci SD |
2048 × 1080: 50,00p, YCC 4:2:0 8 bitów 35 Mb/s / 25,00p, YCC 4:2:0 8 bitów 24 Mb/s Long GOP |
Nagrywanie w zwolnionym/ przyspieszonym tempie |
Tak, Cinema RAW Light, 4096 × 2160: 12–120 kl./s /
2048 × 1080: 12–120 kl./s
XF-AVC: 4096 × 2160: 12–120 kl./s / 2048 × 1080 /
1920 × 1080 (2K / Super 16 mm): 12–180 kl./s
Pliki proxy nagrywane z tą samą prędkością. |
Zapis interwałowy |
Nie |
Rejestracja klatek |
Nie |
Buforowanie (w pamięci podręcznej) |
Tak, 3 sekundy |
Nagrywanie przechodzące |
Tak |
Możliwość nagrywania za pomocą dwóch gniazd (jednocześnie) |
Tak |
Odwrotne skanowanie |
Tak |
Konwersja HD->SD |
Nie |
Nośniki zapisu zdjęć |
Karty pamięci SD/SDHC |
Rozmiar zapisywanych zdjęć |
4096 × 2160 / 3840 × 2160 / 2048 × 1080 / 1920 × 1080 |
SYSTEM
|
|
Monitor przebiegów |
Tak. Przez złącza MON.1/2, VIDEO lub HDMI (niedostępne przez wyjścia SDI 1–4) Wyświetlanie liniowe / liniowe i punktowe / wybór linii / wyświetlanie punktowe / RGB / YPrPb. Obsługa wyjścia HDR PQ. |
Wyświetlanie przekłamania kolorów (wskazanie ekspozycji) |
Tak. Za pośrednictwem złączy MON.1/2, VIDEO lub HDMI |
Wykresy kolorów |
Dostępne są wykresy kolorów SMPTE, EBU i ARIB. Patrz menu |
Wzmocnienie krawędzi |
Wzmocnienie krawędzi 1, wzmocnienie krawędzi 2 (możliwość ustawienia koloru, wzmocnienia i częstotliwości) |
Zebra |
Poziom 1; Poziom 2; Obydwa Wyjście HD-SDI lub HDMI |
Znaczniki |
Możliwość włączenia/wyłączenia: środek, poziomy, siatka, proporcje, strefa bezpieczeństwa i znacznik prostokątny. Możliwość wyboru koloru: żółty, niebieski, zielony, czerwony, czarny, szary i biały. |
Wbudowany wizjer elektroniczny EVF |
Nie |
Opcjonalne akcesoria EVF |
Tak. Elektroniczny wizjer OLED EVF-V50 lub EVF-V70 |
WEJŚCIA/WYJŚCIA
|
|
Wejście audio |
3-stykowe złącze XLR × 2, gniazdo stereo mini jack 3,5 mm (tylko wejście)
Wejścia 1 i 2 na korpusie kamery. Dodatkowo 2 × 3-stykowe złącze XLR w opcjonalnym module rozszerzenia EU-V2 (wejście 3 i 4) |
Wyjście słuchawkowe |
Gniazdo stereo typu minijack 3,5 mm (tylko wyjście, korpus kamery) |
Wyjście wideo do monitora |
MON.: gniazdo BNC, (tylko wyjście, korpus kamery). |
HDMI |
Złącze HDMI typu A (tylko wyjście, korpus kamery). |
USB |
Tak, tylko wejście, korpus kamery. (złącze GP-E2) |
Wyjście SDI |
Gniazdo BNC 1 × wyjście 12G-SDI (tylko wyjście, korpus kamery). |
Kod czasowy |
Gniazdo BNC (wejście/wyjście, korpus kamery). |
Genlock |
Tak, z opcjonalnym modułem rozszerzeń EU-V1 lub EU-V2.
Złącze BNC (tylko wejście/służy także jako złącze SYNC OUT) |
Synch |
Złącze BNC (tylko wyjście/służy także jako złącze GENLOCK |
Wyjście komponentowe |
Nie |
Gniazdo AV |
Nie |
Wyjście DC |
Tak, z opcjonalnym modułem EU-V2. Złącze napięcia stałego 24 V, 2A 3-stykowe złącze Fisher (tylko wyjście) Połączenie D-Tap, maksymalnie 50 W |
Wejście DC |
4-stykowe złącze XLR |
Złącze zdalnego sterowania |
Złącze REMOTE A 2,5 mm stereo mini-mini jack (tylko wejście) Złącze REMOTE B okrągłe, 8-styków (dla RS-422) z opcjonalnym modułem EU-V1 lub EU-V2 |
Złącze sterowania bezprzewodowego |
Tak |
Złącze obiektywu |
Tak, z opcjonalnym modułem EU-V2. Złącze 12-stykowe |
Złącze Ethernet |
Tak, z opcjonalnym modułem EU-V1 i EU-V2. Złącze Ethernet (RJ45; obsługuje 1000 BASE-T) |
Strumieniowa transmisja IP |
Tak. Za pośrednictwem połączenia Ethernet. Obsługa Wi-Fi, 9 Mb/s / 4 Mb/s: 1920 × 1080 (59,94p/59,94i/50,00p/50,00i) – wymagany jest opcjonalny moduł EU-V1 lub EU-V2 |
Wyświetlanie tabeli LUT danych wejściowych |
Tak |
Złącze wideo |
Specyfikacje opracowane przez firmę Canon (specjalne złącze 13-stykowe) dla monitora LM-V2, opcjonalnego wizjera EVF-V70 lub monitora LM-V1 |
INNE INFORMACJE
|
|
Kontrolka nagrywania |
Tak |
Pokrętło CUSTOM |
Tak |
FUNKCJE NAGRYWANIA |
|
Pomiar ekspozycji |
Ręczna ekspozycja zależna od prędkości migawki, ustawień przysłony, ISO/wzmocnienia i filtra szarego oraz funkcji Push Auto Iris i Auto Iris |
Korekta ekspozycji |
Tak |
Tryb automatycznej ekspozycji |
Automatyczna regulacja przysłony w przypadku zgodnych obiektywów |
Tryb Push Auto Iris |
Tak, wszystkie obiektywy zgodne z mocowaniem EF; tylko obiektywy Canon Cine Servo zgodne z mocowaniem PL ze złączem 12-stykowym na opcjonalnym module EU-V2 |
Blokada ekspozycji |
Nie |
Ustawienie automatycznego sterowania wzmocnieniem |
Tak |
Czułość ISO |
Wyświetlanie co 1 stopień: [100], 160(*), 200, 400, 800, 1600, 3200, 6400, 12800, 25600, [51200,102400]
(---) Wyświetlane w przypadku włączenia opcji dodatkowych czułości ISO (ustawienie ON). (*)
Wyświetlane w przypadku wyłączenia opcji dodatkowych czułości ISO (ustawienie OFF)
Wyświetlane co 1/3 stopnia: [100, 125], 160, 200, 250, 320, 400, 500, 640, 800, 1000, 1250, 1600, 2000, 2500, 3200, 4000, 5000, 6400, 8000, 10000, 12800, 16000, 20000, 25600, [32000, 40000, 51200, 64000, 80000, 102400]
(---) W przypadku włączenia opcji dodatkowych czułości ISO (ustawienie ON). |
System autofokusa (mocowanie EF) |
Dual Pixel CMOS AF, funkcja AF oparta na kontraście |
Rozmiary ramki AF (mocowanie EF) |
Duży; ekwiwalent mniej więcej 20% (w pionie) × 25% (w poziomie) zakresu wyświetlanego obrazu
Mały; ekwiwalent mniej więcej 20% (w pionie) × 8% (w poziomie) zakresu wyświetlanego obrazu
Możliwość wyboru punktu AF na ponad 80% (w przybliżeniu) powierzchni czujnika |
Tryby automatycznej regulacji ostrości (mocowanie EF) |
One-Shot AF, ciągły AF i funkcja MF oparta na AF Wszystkie tryby działają, jeśli przełącznik AF/MF na obiektywie EF jest ustawiony na AF.
One-Shot AF, ciągły AF, funkcja MF oparta na AF |
AF z wykrywaniem twarzy (wyłącznie wersja EF) |
Priorytet twarzy lub tylko twarze. |
Prowadnica regulacji ostrości |
Wersja EF: wszystkie zgodne obiektywy Canon EF, obiektywy Canon Cine Servo |
Ustawienie wzmocnienia |
[-6 dB, -3 dB], -2 dB(*), 0 dB, 3 dB, 6 dB, 9 dB, 12 dB, 15 dB, 18 dB, 21 dB, 24 dB, 27 dB, 30 dB, 33 dB, 36 dB, 39 dB, 42 dB, [45 dB, 48 dB, 51 dB, 54 dB]
(---) Wyświetlane w przypadku włączenia opcji dodatkowych czułości ISO (ustawienie ON). (*)
Wyświetlane w przypadku wyłączenia opcji dodatkowych czułości ISO (ustawienie OFF).
W przypadku włączenia opcji dodatkowych czułości ISO (ustawienie ON): od -2 dB do 54 dB
W przypadku wyłączenia opcji dodatkowych czułości ISO (ustawienie OFF): można ustawić dowolną wartość w zakresie od -2 dB to 42 dB, w odstępach co 0,5 dB. |
MIGAWKA
|
|
Tryby kontroli |
Off (Wył.); Speed (Prędkość migawki); Angle (Kąt); Clear Scan (CS) (Regulacja częstotliwości); Slow Shutter (SLS) (Długa ekspozycja) |
Prędkość migawki |
Od 1 s do 1/2000 w zależności od liczby klatek na sekundę i trybu sterowania migawką, 39 opcji ustawień |
Kąt migawki |
Od 11,25º do 360º, w zależności od liczby klatek na sekundę |
Długa ekspozycja (SLS) |
1/3, 1/4, 1/6, 1/8, 1/12, 1/15, 1/25, 1/30, w zależności od liczby klatek na sekundę |
Regulacja częstotliwości skanowania |
24,00 Hz* do 250,40 Hz
(*) Częstotliwość będzie zależeć od wartości ustawienia liczby klatek na sekundę. |
NIESTANDARDOWY TRYB OBRAZU
|
|
Zapisane konfiguracje |
BT.709 (Wide DR / BT.709 Gamut)
LOG (Canon Log 2 / Cinema Gamut)
HDR-PQ (HDR-PQ / BT.2020 Gamut)
Od USER5 do USER20 (Wide DR / BT.709 Gamut) |
Matryca kolorów |
Neutralne: dokładne odwzorowanie kolorów
Kamera produkcyjna: odwzorowanie kolorów do wykorzystania w produkcji filmowej
Wideo: odwzorowanie kolorów odpowiadające C300/500 CP-OFF (dla kamer profesjonalnych) |
Ustawienie czerni referencyjnej |
Od -50 do +50 |
Główny poziom czerni |
Regulacja dla każdego kanału RGB od -50 do +50 oraz Master Black od -50 do +50 |
Poziom gamma czerni |
Regulacja poziomu od -50 do +50, zakres od -20 do +50 oraz punkt od -20 do +50 |
Nasycenie ciemnych obszarów |
Regulowane: od -50 do +50 |
Punkt przegięcia |
Punkt od -50 d +109, nachylenie od -35 do +50, nasycenie od -10 do +10 |
Ostrość |
Adjustment for Level (Regulacja dla poziomu), H Detail Freq. (Uwydatnianie szczegółów w poziomie), Coring, HV Detail Balance (Balans szczegółów w poziomie/pionie), Limit (Ograniczenie), Select (Wybór), Knee Aperture (Wyostrzenie jasnych obiektów) oraz Level dependent sharpness (Ostrość zależna od poziomu) |
Redukcja szumów |
Wyłączona, włączona (1 do 12) |
Szczegółowość odwzorowania skóry |
Wył., Niska, Średnia, Wysoka / Barwa, Chroma, Obszar, Jasność. 32 stopnie |
Selektywna redukcja szumów |
Wył., Niska, Średnia, Wysoka / Barwa, Chroma, Obszar, Jasność. |
Matryca kolorów |
Regulacja fazy, wzmocnienia i RGB w połączeniu z wyborem ustawień Gamma |
Balans bieli |
AWB, nastawa użytkownika 01 (zakres ustawień: od 2000 K do 15 000 K/ od -20 CC do +20 CC), światło dzienne, wolfram, ustawienia (A/B) |
Korekcja kolorów |
Wybór obszaru / weryfikacja dwóch obszarów |
Poziom ustawienia |
Od -50 do +50, wł./wył. |
DANE TECHNICZNE DOTYCZĄCE
|
|
Wi-Fi (akcesorium opcjonalne) |
(1) WPS [Wi-Fi Protected Setup]
(naciskanie przycisków, kody PIN)
(2) Konfiguracja ręczna
(3) Wyszukiwanie punktów dostępu
System otwarty, WPA-PSK, WPA2-PSK, WEP-64, WEP-128,
TKIP, AES, automatyczne/ręczne |
Informacje GPS (moduł dodatkowy) |
Szerokość/długość geograficzna/wysokość n.p.m., uniwersalny czas koordynowany (UTC) |
BALANS BIELI
|
|
Automatyczna |
TAK |
Zaprogramowane ustawienia |
Światło dzienne (5400 K), żarówka (3200 K), kelwiny (2000– 15 000 K, z dokładnością do 100 K), zestaw A, zestaw B |
Dopasowanie balansu bieli |
Tak, do wcześniejszych modeli |
Przesunięcie balansu bieli |
TAK. Od -9 do +9 (tylko dla ustawień Daylight (Światło dzienne) i Tungsten (Żarówka)) |
BALANS CZERNI
|
|
Regulacja balansu czerni |
TAK |
KOD CZASOWY
|
|
System zliczania |
Regen, RecRun, Free Run, External, Hold (w przypadku niektórych prędkości nagrywania dostępna jest opcja pomijania klatek) |
Ustawienie wartości początkowej |
Wybór „00:00:00:00”, ustawienie, kasowanie |
DŹWIĘK
|
|
Nagrywanie |
Liniowe PCM: 24 bity / 48 kHz / 4 kanały |
AKCESORIA
|
|
Dołączone |
Uchwyt kamery GR-V1, podpórka kciukaUchwyt mikrofonu [ze śrubą M4], monitor LCD LM-V2
Moduł montażowy LCD LA-V2, rączka
Pasek na ramię SS-1200, ładowarka CG-A20
Kompaktowy zasilacz sieciowy CA-CP200B
Przewód zasilający, akumulator (BP-A60)
Wspornik montażowy systemu rozszerzeń
Kabel UN-5
Inne: nakrętka, klucze imbusowe (M4 i M3)
Śruba imbusowa (1/4 cala)
Śruba imbusowa (M3) |
Opcjonalne |
Akumulator Canon BP-A30/BP-A60 (w zestawie z kamerą)Ładowarka Canon CG-A10/CG-A20 (w zestawie z kamerą)
Pilot zdalnego sterowania Canon RC-V100
Kompaktowy zasilacz sieciowy Canon CA-CP200B (w zestawie z kamerą)
Pasek na ramię Canon SS-1200 (w zestawie z kamerą)
Podstawa statywu Canon TB-1
Bezprzewodowy przekaźnik danych Canon WFT-E9
Odbiornik GPS Canon GP-E2
Kabel Canon UN-5 (dołączony)/UN-10 (do kupienia oddzielnie)
Elektroniczny wizjer Canon OLED EVF-V50/EVF-V70,
Moduł rozszerzeń Canon 1: EU-V1
Moduł rozszerzeń Canon 2: EU-V2
Zestaw z mocowaniem Canon EF Cinema Lock CM-V1
Zestaw z mocowaniem Canon PL PM-V1
Adapter mocowania Canon B4 MO-4E/MO-4P
Monitor LCD Canon LM-V2 (w zestawie) / LM-V1
Moduł mocowania LCD Canon LA-V2 (w zestawie) / LA-V1
Uchwyt kamery Canon GR-V1 (w zestawie)
Wspornik na ramię Canon SU-15
Uchwyt naramienny Canon SG-1
Podstawa zaciskowa Canon CL-V2
Uchwyt typu imadło Canon RD-1
Rączka Canon HDU-2
8-stykowy kabel pilota zdalnego sterowania Canon RR-10/RR-100
Grupa obiektywów filmowych Canon EF/EF, grupa obiektywów filmowych Canon PL i akcesoria zaprojektowane dla tych obiektywów |
Akcesoria firm zewnętrznych |
Akumulator V-Lock (przez moduł EU-V2) |
INNE INFORMACJE
|
|
Wymiary (sam korpus) |
153 × 148 × 168 mm (szer. × wys. × dł.) |
Masa (sam korpus) |
Około 1750 g |
Masa (akcesoria |
Moduł rozszerzeń 1 – EU-V1: około 114 gModuł rozszerzeń 2 – EU-V2: około 652 g
Elektroniczny wizjer OLED – EVF-V50: około 170 g
Zestaw z mocowaniem EF Cinema Lock CM-V1: około 170 g Bez pokrywki
Zestaw z mocowaniem PL PM-V1: około 345 g
Bez pokrywki
MO-4E: około 230 g, MO-4P: około 248 g
Karta CFexpress: około 8 g
Podstawa zaciskowa CL-V2: około 120 g |
Zakres temperatury pracy |
Około od 0 do 40°C, wilgotność względna 85%Około od -5 do 45°C, wilgotność względna 60% |
Zasilanie |
BP-A60 (w zestawie), BP-A30 (opcjonalnie) V-Lock z EU-V2, zasilanie sieciowe 11–20 V, 4-stykowe gniazdo XLR |